Zdrowe pasty kanapkowe

pasty kanapkowe

W sklepach można znaleźć wiele ciekawych past kanapkowych, z tym, że ciężko jest kupić taką gdzie w 100% będziemy pewni, co tak naprawdę się tam znajduję. Namawiam do zrobienie samemu past, będą dużo zdrowsze, tańsze i będziemy wiedzieć co jemy.

 

Pierwsza pasta, którą zrobiłam składa się z czerwonej soczewicy, która ma bardzo dużo wartości odżywczych, przede wszystkim magnez, żelazo, potas, cynk, witaminy z grupy B i błonnik. Znajduję się w niej również dużo zdrowego białka – prawie 26g w 100g.

Do przygotowania jej użyłam;

– 200g soczewicy czerowonej,

– 2 ząbki czosnku,

– 2 łyżki ketchupu,

– 1,5 szkl. wody,

– sól, czerwona słodka papryka, pieprz

Soczewicę przepłukałam na drobnym sitku, wsypałam do garnka i zalałam wodą. Do wody dodałam 1 łyżeczkę soli i 2 ząbki czosnku. Wszystko gotowałam przez 10 minut ( uwaga czerwona soczewica bardzo szybko się gotuje)

Po ugotowaniu zmiksowałam wszystko na gładką pastę, doprawiłam ketchupem i pozostałymi przyprawami.

 

Drugą pastą widoczną na zdjęciu jest pasta rybna. Głównym składnikiem jest wędzona makrela- która posiada bardzo dużo selenu, a ten rewelacyjnie wpływa na naszą odporność.

Jem ją często na kolację z selerem naciowym.

Do przygotowania użyłam;

– wędzonej makreli,

– 2 cebulki szalotki,

– dużą marchewkę,

– 3 łyżki jogurtu naturalnego,

– szczypiorek (można użyć koperku lub pietruszki- wg uznania)

Makrelę rozdrabniamy, usuwamy ości i skórę. Marchewkę obieramy i ścieramy na tarce. Cebulkę również ścieramy na tarce. Albo po prostu wkładamy wszystko do blendera i miksujemy na gładką masę. Na końcu dodajemy jogurt, przyprawy i posypujemy szczypiorkiem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, home, snack&dessert. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.