Wartościowy obiad po treningu…

bataty z poledwica

Dziś w roli głównej bataty, czyli słodkie ziemniaki często znajdują się w mojej diecie, ponieważ ułatwiają odchudzanie- mają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu „oszukują głód”. Są słodkie, ale jest to naturalny cukier i dlatego jest to doskonałe źródło energii dla osób, które chcą zmniejszyć swoją tkankę tłuszczową.

Bataty zrobiłam z polędwicą wieprzową, gdzie w 100g mięsa znajduję się, aż 20g białka i tylko 4g tłuszczu.

Składniki na 2 porcje;

– 1 batat, ( ok 200g)

– 300g polędwicy wieprzowej,

– brokuły,

– sól, pieprz, tymianek, sos teriyaki

Batata myjemy, kroimy (nie obieramy ze skórki), polewamy oliwą i posypujemy tymiankiem. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni, na ok 30 min. Po upieczeniu skórka będzie schodziła bez problemu.

Polędwicę oczyszczamy z tłuszczu i błonek- jeśli nie zdejmiemy błony to mięso będzie twarde. Polewamy sosem teriyaki, posypujemy ulubionymi przyprawami i pieczemy w 170-180 stopniach przez 25min.

Brokuły gotujemy przez kilka minut w posolonej wodzie.

W tej porcji znajduję się ok 305 kcal:

Białko-36g

Węglowodany- 20g

Tłuszcze – 9g

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, dinner, home. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Wartościowy obiad po treningu…

  1. Justa pisze:

    Czy sos teriayki nie ma wpływu na kaloryczność potrawy?

    • Ania pisze:

      Ten sos nie jest, aż tak bardzo kolaryczny, łyżka sosu to mniej więcej 10kcal, do mięsa dodajemy ok 3,4 łyżki sosu, więc na pewno nie zaszkodzi:) a dzięki niemu mięso nabiera ciekawego orientalnego smaku. Butelka 250 ml wystarcza naprawdę na długo.
      Pozdrawiam 🙂

  2. Anitalar pisze:

    Ostanio dużo czytam blogów, stron a także bywam na forum dyskusyjnym gazety.pl.
    Ta strona mnie bardzo zaciekawiła, dodałam sobie ją do ulubionych. Pozdrawiam Anita 🙂
    Nie gram w gry online na facebooku!

  3. Wyborna stronka. Pozdrówka 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.