Trening cardio- niezastąpiony przy spalaniu tłuszczu

pulsometr

Często wspominałam na blogu o tym, że trenuję cardio. Dostałam kilka zapytań na czym to właściwie polega. Postaram się krótko i rzeczowo wyjaśnić, o co w tym chodzi.

Zauważyłam że ta forma ćwiczeń jest dla mnie rewelacyjna. Dochodzi do skutecznego spalania tłuszczu w organizmie, a przy okazji poprawiła mi się kondycja i wydolność serca. Polega on na tym, że przez dłuższy czas staram się utrzymać umiarkowane tętno (mierząc go za pomocą pulsometru).

Optymalne tętno jest wyliczane indywidualnie dla każdego człowieka.

Jest kilka możliwości obliczania optymalnego pulsu. Ja liczyłam je wg wzoru:

220-wiek=max tętno i 60%-70% wyniku tj jest tętno, kiedy dochodzi do spalania tłuszczu.

Czyli 220-29lat=191- max tętno

191*0,6= 114,6   191*0,7=133,7- Czyli mój minimalny puls do spalania to 114, a maksymalny 133.

Żeby sprawdzać jak kształtuje się puls w momencie ćwiczeń sprawdzam go za pomocą pulsometru. Warto, zainwestować w to urządzenie, bo wtedy precyzyjnie zmierzy nam tętno i przede wszystkim zobaczysz świetne efekty ćwiczeń- czyli to jak wypala się tłuszcz z brzucha, nóg, boczków itd…

Korzystam z pulsometru (zegarek +pasek) firmy polar i techno gym mogę jeszcze polecić firmę sigma- są one na tyle ciekawe, ze działają również z urządzeniami na siłowni. Dostępne są również paski, które działają z aplikacjami w telefonie- korzystam z firmy wahoo fitness blue HR- powiązana z aplikacją run keeper. Dzięki temu mam obliczony czas treningu, średnie tętno, spalone kcal, pokonany dystans.

Ćwiczenia te wykonuję w umiarkowanym tępię, najczęściej podczas szybkiego spaceru z dziećmi, lub bardzo wolnego biegania. Staram się, żeby trening ten nie trwała krócej niż 25,30min do 1h. Zauważyłam, że wtedy efekty spalania tłuszczu są najlepsze. Staram się tak ćwiczyć 4-5 razy w tygodniu.

Fajnie jest wyznaczyć sobie jakiś cel (np. jutro pójdę na 40 min spacer),który ułatwi pozbywanie się kg. Taka forma ćwiczeń jest sprawdzona przez wiele osób i rzeczywiście przynosi rezultaty. Ten umiarkowany trening nie jest trudny do wykonania. Wystarczy tylko odrobina silnej woli- a więc do dzieła:)

Do wyliczenia tętna posłużył mi artykuł : http://jak-biegac.pl/jak-biegac-z-pulsometrem-czesc-1

Ten wpis został opublikowany w kategorii home, training. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Trening cardio- niezastąpiony przy spalaniu tłuszczu

  1. Dziekuje za ten post 🙂

  2. Justa pisze:

    Nie urodziłam jeszcze żadnego dziecka ale dzięki Pani wezmę się za siebie :))
    Najwyższa pora!

    • Ania pisze:

      Cieszę się i trzymam kciuki. Ćwiczenia i przepisy, które wstawiam na stronę na pewno ułatwią Pani zrzucanie kg. Sprawdzone przez wiele osób i najważniejsze, że przynoszą efekty:)
      Pozdrawiam

  3. MatthewSr pisze:

    extremely beautiful photographs.

    my website – http://journal-cinema.org/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.