Tabata – najszybszy trening i efekty

Tabata jest czterominutowym treningiem, ale na tyle intensywnym, że może zastąpić godzinny trening. Ćwiczenia te bardzo ułatwiły i przyśpieszyły moje odchudzanie.

To bardzo intensywny trening, który jest w stanie rozkręcić metabolizm nawet o kilkaset procent. Pozwala na trzy razy szybsze spalanie tłuszczu i znacząco poprawia wydolność organizmu. Dosłownie turbo trening 🙂

Nie miałam za dużo czasu po urodzeniu pierwszego dziecka, dlatego zdecydowałam się na ten rodzaj treningu i nadal go praktykuję (zaczęłam ją ćwiczyć jakieś 10-12 tyg. po porodzie).

Zasady treningu

Opiera on się na interwałach- 20 sekund ćwiczę najszybciej jak potrafię potem, 10 sekund odpoczynku i tak powtarzam 8 razy. Wszystko trwa w sumie 4 minuty.

Oczywiście przed rozpoczęciem treningu bardzo starannie się rozgrzewam- aby rozruszać w miarę wszystkie grupy mięśniowe.

Najważniejsza zasada tabaty to:  ćwiczyć bardzo szybko, nie odpuszczając sobie i nie wydłużając przerw.

Zazwyczaj wykonuję 4 różne ćwiczenia po 2 razy- dołączam film z moimi przykładowymi ćwiczeniami.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii home, training. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „Tabata – najszybszy trening i efekty

  1. Chodakowska może się schować!

  2. Marta Barska pisze:

    super! a pies mistrz, motywator 😀

  3. JUST BECK pisze:

    Sunia jest the best! I jak pięknie ćwiczy

  4. Strona bardzo ciekawa. Interesująca szata graficzna.Bardzo fajna strona…. ja polecam swoją.

  5. Zachwyciła mnie Twoja strona. Przejrzyste i pomocne informacje dla mnie

  6. Dobra stronka Polecam i pozdrawiam

  7. Terrific article! This is the kind of information that are
    meant to be shared across the net. Shame on Google for not positioning this
    publish higher! Come on over and consult with my website .
    Thanks =)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.