Pełnoziarnisty domowy chlebek

chleb

Przepis, ten dostałam od mojej mamy. Trochę go urozmaiciłam, mianowicie zmieniłam na bardziej zdrowszą wersję- przetestowałam, upiekłam i  udało się, wyszedł dobry domowy chleb.

Składniki;

– 0,5 kg mąki- użyłam 250g mąki orkiszowej i 250g mąki żytniej (do pieczenia chleba),

– 1 szkl. płatków owsianych,

– 0,5 szkl. dyni,

– 0,5 szkl. słonecznika,

– 0,5 szkl. ziaren siemienia lnianego,

– pół paczki drożdży – 50g

– łyżka soli,

– 2 łyżki cukru

– 1,5 szkl. wody .

– aby był bardziej aromatyczny dodałam jeszcze 2 ząbki posiekanego czosnku, można dodać podsmażoną cebulę, czy suszone śliwki

Do dużej miski wsypujemy wszystkie suche składniki- mąkę, płatki, ziarna, sól.

Odrobinę wody, ok 100 ml wlewamy do garnka i podgrzewamy, tak żeby była ciepła, a nie gorąca i rozpuszczamy w niej drożdże z cukrem. Odstawiamy na chwilę.

Kiedy podrośnie wlewamy wszystko do wcześniej przygotowanej miski z suchymi składnikami. Mieszamy drewnianą łyżką. Dolewamy resztę wody- tez ciepłej i mieszamy dokładnie- ciasto powinna być w miarę luźne.

Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na ok 15 minut, aż podrośnie. Przekładamy, wszystko na blachę typu keks, posmarowaną odrobiną oliwy. Wkładamy do zimnego piekarnika na ok 70 minut. Pieczemy w 180 stopniach (piekłam z włączonym termoobiegiem).

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, home, snack&dessert. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Pełnoziarnisty domowy chlebek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *