Oliwa- niezastąpiona podczas odchudzania

oliwa photo

Oliwy używam codziennie, dodaję ją do większości posiłków. Oliwa przyśpiesza metabolizm, ułatwia trawienie, wspomaga odchudzanie. Wzmacnia włosy i paznokcie. Dzięki niej cera jest bardziej promienna. Oliwa to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Dziś przegląd wszystkich rodzajów oliwy, które stosuje w swojej kuchni;

 

OLEJ LNIANY

olej_lniany_duzy

– do stosowania na zimno. Polewam nim głównie makarony, kaszę, sałatki. Ma bardzo dużo kwasów omega 3 w swoim składzie. Jest polecany przez dietetyków i kosmetologów ze względu na jego korzystny wpływ na nasz organizm. Nazywany często eliksirem zdrowia:)

 

OLEJ RZEPAKOWY

olej rzepakowy

– stosuje go głównie na ciepło. Najlepszy do smażenia ze względu na bardzo wysoką temperaturę dymienia. Do smażenia używam rafinowanego (nierafinowany na zimno). Ma bardzo dużo witamin A, E i K.

 

OLEJ Z ORZECHÓW WŁOSKICH

olej_orzechy_wloskie_025

-do stosowania głównie na zimno,  ma rewelacyjny orzechowy zapach. Dzięki temu wzbogaca smak potraw. Ma bardzo dobry wpływ na układ pokarmowy. Minusy – niestety dosyć drogi 250ml to ok 50zł 🙁

 

OLEJ SEZAMOWY

olej sezaomwy

Używam go zazwyczaj do dań z kurczaka, ryżu, makaronu ryżowego. Ma dosyć intensywny sezamowy zapach. Doskonały do orientalnych dań. Znany jest ze swwoich właściwości rozgrzewających, przeciwzapalnych i oczyszczających.

 

OLEJ ARACHIDOWY

olej_arachidowy_025

Jeden z moich ulubionych. Dużo tańszy niż olej z orzechów włoskich, a ma równie ciekawy zapach i smak. Doskonale się sprawdza na zimno i na ciepło. Dodaje go do wszystkich dań do których pasują orzechy. Bardzo dobrze smakuję w połączeniu z pełnoziarnistym pieczywem.

 

OLEJ KOKOSOWY

OLEJ KOKOSOWY BIO 200ml-BIO PLANETE

Doskonały do smażenia. Świetnie się sprawdza do słodkich potraw. Delikatnie kokosowy zapach. Ciekawa konsystencja -wygląda jak smalec. Jest bardzo wydajny. Jest źródłem energii, poprawia wydajność organizmu. Poprawia poziom dobrego cholesterolu.

 

OLIWA Z OLIWEK

oliwa-z-oliwek-500ml-monini

Oliwę stosuję głównie na zimno. Neutralny smak pozwala na dodawanie jej do praktycznie wszystkich dań. Jest też bardzo dobrą bazą do zrobienia domowej oliwy, np. dodajemy czosnek, papryczkę chili lub zioła, takie jak rozmaryn, czy bazylię. Uzyskamy wtedy wspaniały aromatyczny olej, który będzie miał bardzo szerokie zastosowanie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, home, salads. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.