Obiadek

spaghetti

Uwielbiam mięso, tak porcja dobrego „stejka”:) to coś dla mnie. Choć przyznam się , ze jako nastolatka  miałam przygodę z bycia „zagorzałą wegetarianką” i uparcie przez rok nie jadłam produktów mięsnych wierząc, że dzięki temu schudnę, dlaczego? Hmm bo chciałam lepiej wyglądać, bo ktoś w tv powiedział, że tylko tak można schudnąć, bo wyczytałam w bzdurnych gazetach, że na diecie powinno się jeść tylko jabłka i ryż. Teraz, aż sama w to nie wierze, ale swoją drogą, dzięki temu dostrzegam jak media potrafią wywierać ogromny wpływ na nastolatki, niestety często negatywny. Ale na szczęście w porę zrozumiałam, że to nie jest dla mnie.

A teraz w diecie najczęściej wykorzystuje  mięso kurczaka , indyka (filety z piersi) i chudej wołowiny. Jest ono świetnym źródłem cennego dla nas białka, ma mało tłuszczu i dobrze smakuje. Bardzo ważny dla mnie, podczas przygotowywania posiłków jest CZAS. Nie mogę sobie pozwolić na to, żeby spędzać pół dnia w kuchni. Dlatego  też, często wymyślam posiłki,  które są szybkie i proste w przygotowaniu-dzięki, którym pozbywam się zbędnych kg…

Dziś na obiad zrobiłam spaghetti w wersji light oczywiście:)

A poniżej przepis:

Spaghetti  ( przepis na 2 porcje):

– 100 g makaronu pełnoziarnistego,

– 300 g zmielonego fileta z indyka,

– łyżka oleju,

– cebula,

– ząbek czosnku,

– papryka czerwona,

– pół puszki pokrojonych pomidorów ,

– sół, pieprz, oregano, ewentualnie inne  przyprawy  wg uznania,

Na patelni podgrzewam olej, (do smażenia używam bardzo małych ilości oleju rzepakowego, który rozsmarowuje silikonowym pędzlem), dodaje mięso i smażę przez kilka minut, mieszając od czasu do czasu, aż będzie gotowe. Doprawiam przyprawami. Następnie na drugiej patelni (posmarowanej olejem) podsmażam pokrojoną cebulę z czosnkiem i pozostałymi warzywami, do których dolewam odrobinę wody, podgrzewam do momentu, aż warzywa staną się miękkie. Potem łącze te składniki ze sobą, a na końcu dodaje pomidory z puszki.  Tak przygotowane mięso podaję z ugotowanym al dente makaronem pełnoziarnistym.

W jednej porcji znajduje się ok 340 kcal,

Białko- 37,9 g

Węglowodany- 41 g

Tłuszcze-  4,72 g

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, dinner, home. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.