Hamburgery na diecie- o tak:)

hamburgerPrzyznam, szczerze, że najtrudniej jest mi zrezygnować z pieczywa. Jem je tylko kilka razy w tygodniu – 2,3 razy. Oczywiście tylko to pełnoziarniste. Dziś jest ten dzień, kiedy mogę sobie na nie pozwolić. Przygotowałam dietetycznego hamburgera z grahamką.

Składniki na 2 porcje:

– 300g zmielonego chudego mięsa wołowego ( ja użyłam ligawy),

– cebula,

– łyżka musztardy,

– jajko,

– 2 łyżki otrębów owsianych,

– łyżka oleju rzepakowego,

– sól, pieprz do smaku, ewentualnie inne ulubione przyprawy,

Dodatki

– bułka pełnoziarnista, grahamka, lub orkiszowa

– pomidor,

– ogórek konserwowy,

– łyżeczka ketchupu,

– plasterek sera typu mozzarella light,

– sałata,

Cebulę podsmażamy na patelni posmarowanej olejem rzepakowym, potem dolewamy odrobinę wody. Mięso wykładamy do miski dodajemy jajko, otręby, musztardę, przyprawy i podsmażoną cebulę. Formułujemy kotlety i smażymy na rozgrzanej patelni grillowej po kilka minut z obu stron.

Przekrojoną bułkę wkładamy na chwilę do rozgrzanego piekarnika. Ciepłe pieczywo smarujemy ketchupem, kładziemy na nie sałatę, przygotowane mięso, plaster sera mozzarelli light, pomidora, ogórka konserwowego i cebulę pokrojoną w piórka.

Smacznego!

Jedna porcja to ok 390 kcal

Białko- 42,39g

Węglowodany- 37,3g

Tłuszcze- 8,3g

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, dinner, home. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Hamburgery na diecie- o tak:)

  1. agusia pisze:

    hmmm, trzeba kiedyś tego spróbować 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.