Give me some fish :)

łosoś na szpinakuRyby powinny być nierozłącznym elementem naszej diety. Dziś na naszym stole gościł łosoś-ryba bogata witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3. Posiada dużą zawartość białka (w 100g ryby- 20g to białko i 14g to dobry tłuszcz)- dzięki temu, po zjedzeniu takiego obiadu będziemy nasyceni przez kilka godzin.

Łososia przygotowałam z pęczakiem i szpinakiem. Pęczak pamiętam jeszcze z czasów dzieciństwa- kiedy łowiłam z tatą ryby i służył nam jako bardzo dobra przynęta:), a dziś może trochę zapomniany przez nas, ale teraz coraz częściej słyszę, że tego rodzaju kasze powracają na nasze stoły. I bardzo się z tego powodu cieszę, bo jest zdrowy, tani i ma dużo błonnika- także powinny go jeść osoby, które mają problemy z zaparciami. Pęczak  jest bogatym źródłem węglowodanów złożonych- niezbędnych w mojej diecie.

Łosoś na szpinaku z pęczakiem

Składniki:

– 150g fileta z łososia,

– 2 ząbki czosnku,

– łyżeczka oleju,

– sól, pieprz,

– szpinak (użyłam mrożonego w liściach),

– 2 łyżki jogurtu naturalnego,

– pęczak ( moja porcja obiadowa to 50g),

– kawałek cytryny,

– odrobina czarnego sezamu do dekoracji,

– koperek

Rybę myjemy, nacieramy bardzo drobno posiekanym czosnkiem,  doprawiamy solą i pieprzem. Kładziemy na rozgrzanej patelni grillowej- posmarowanej odrobiną oleju rzepakowego. Smażymy przez kilka minut z obu stron.

Na drugiej patelni, posmarowanej  olejem podsmażamy czosnek i wrzucamy zamrożony szpinak, dusimy pod przykryciem przez jakieś 10-15 min, dodajemy przyprawy do smaku i jogurt.

Pęczak płuczemy, wsypujemy do garnka zalewamy posoloną wodą ( 1 szklanka pęczaku na 2 szklanki wody). Gotujemy przez 20-30 min. Rewelacyjnie smakuje polany oliwą smakową np. oliwą z orzechów włoskich.

Taka porcja to ok  470 kcal

Białko- 38,5g

Węglowodany- 31g

Tłuszcze- 22g

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, dinner, home. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.