Dietetyczna alternatywa dla wędliny

pieczeń na bloga

Kiedy robię zakupy w sklepie mięsnym zastanawiam się co kupić, żeby było w miarę dobre i zdrowe dla mojej rodziny. Zapytałam ostatnio Panią, która mnie obsługiwała o skład kilku wędlin:/ – tragedia. Ile jest mięsa w mięsie?- średnio 60%, a reszta to konserwanty, wzmacniacze smaku, woda, stabilizatory, barwniki, zagęszczacze, itd…

Oczywiście można kupić też wędliny z tzw. wyższej półki, które będą zawierały więcej mięsa (powyżej 90%) i jedynie substancje konserwujące w składzie, ale cena takiego mięsa  w Warszawie to średnio 50-60zł za kg. Dla kilkuosobowej rodziny to może być spory wydatek.

Reasumując proponuję dziś samemu zrobić wędlinę, a dokładniej dietetyczną pieczeń z indyka. Znajduję się w niej dużo białka, bardzo mało tłuszczu, także warzywa i przyprawy ziołowe. Będziemy wiedzieć co jemy, wyjdzie nas to dużo taniej, a przygotowanie jej to tylko ok 40 minut. Można, też jeść ją na obiad z dodatkiem ulubionej kaszy i warzyw.

Do przygotowania potrzebne będzie:

– 500g zmielonego fileta z indyka,

–  1 cebula,

– pół papryki czerwonej, żółtej i zielonej,

– 1-2 łyżki otrębów owsianych,

– sól, papryka słodka, koperek suszony, pieprz cytrynowy zioła prowansalskie, czosnek granulowany,

– 1 łyżeczka oliwy

Cebulę i pokrojoną paprykę smażymy przez kilka minut, na posmarowanej odrobiną oliwy patelni. Warzywa nie mogą być za bardzo twarde- można podlać odrobiną wody.

warzywa

 

Mięso doprawiamy, dodajemy podduszone warzywa i otręby. Mieszamy i formułujemy z niego coś takiego:

pieczen4

 

Tak przygotowane mięso podsmażymy przez chwilę z dwóch stron. Trzeba uważać przy przekładaniu, żeby się nie złamało. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 st, na ok 25-30min.

pieczen5

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, dinner, home. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Dietetyczna alternatywa dla wędliny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *