Bogactwo zdrowego tłuszczu

makaron z łososiem i awodado

Tłuszcz wcale nie jest wrogiem mojej diety, wręcz przeciwnie. Jem go codziennie, tylko ten rodzaj, który ma dobry wpływ na zdrowie. Mianowicie, są to tłuszcze nienasycone, które znajdują się między innymi w oliwach, tłustych rybach, orzechach, awokado, siemieniu lnianym.

Tłuszcze nienasycone mają rewelacyjny wpływ na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Ułatwiają odchudzanie i zapobiegają depresji, także nie trzeba się ich obawiać tylko jeść.

Dziś połączyłam zdrowe tłuszcze, w postaci łososia i awokado, a do tego pełnoziarnisty makaron.

Przepis na obiad dla 2 osób;

– 300 g świeżego łososia,

– pół awokado,

– cebula,

– ząbek czosnku,

– limonka,

– łyżka oleju rzepakowego,

– 150g makaronu pełnoziarnistego,

– sól, pieprz

Cebulę kroimy i podsmażamy przez chwilę na łyżce oleju, dodajemy rozdrobniony czosnek. Łososia myjemy, kroimy na drobniejsze kawałki i dodajemy do podsmażonej cebuli z czosnkiem. Smażymy przez ok 10 minut, na koniec dokładamy miąższ z awokado. Doprawiamy solą i pieprzem i mieszamy z ugotowanym wcześniej-  (w postaci al dente) makaronem. Na koniec skrapiamy wszystko odrobiną soku z limonki.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii diet, dinner, home. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.